فوری | سرمربی محبوب سرخ‌ها به تیم ملی چین پیوست

ایوانکوویچ که هفته آینده ۷۰ ساله خواهد شد، تجربه‌ی مربیگری در چند باشگاه از جمله هانوفر آلمان و دیناموزاگرب کرواسی اروپایی را دارد.
فوری | سرمربی محبوب سرخ‌ها به تیم ملی چین پیوست
کد خبر : ۵۸۲۱۰

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال چین برانکو ایوانکوویچ، مربی فوتبال کروات، به عنوان سرمربی تیم ملی چین انتخاب شده و جایگزین الکساندر یانکوویچ از صربستان می‌شود.

ایوانکوویچ که در پرسپولیس دورانی طلایی داشت و به همراه سرخ پوشان پایتخت، ۳ قهرمانی لیگ برتر، ۳ قهرمانی در سوپر جام و یک قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد، حالا بر اساس بیانیه فدراسیون فوتبال چین، به منظور آماده‌سازی برای مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ سرمربی‌گری تیم ملی چین را بر عهده می‌گیرد.

ایوانکوویچ، که هفته آینده ۷۰ ساله خواهد شد، تجربه‌ی مربیگری در چند باشگاه از جمله هانوفر آلمان و دیناموزاگرب کرواسی اروپایی را دارد و همچنین قبلاً تیم‌های ملی ایران و عمان را هدایت کرده است. وی همچنین در فصل ۲۰۱۰ تیم شاندونگ را در لیگ چین به قهرمانی رسانده بود.

این تصمیم در پی عملکرد ضعیف یانکوویچ در جام ملت‌های آسیا گرفته شد. یانکوویچ، که در فوریه سال گذشته به عنوان سرمربی چین منصوب شده بود، پس از نتایج ناامیدکننده در مسابقات جام ملت‌ها و فسخ قراردادش، جای خود را به ایوانکوویچ می‌دهد.

ایوانکوویچ قرار است در دیدار‌های انتخابی جام جهانی در ماه مارس به عنوان سرمربی چین حضور داشته باشد. تیم ملی چین باید در فروردین ۱۴۰۳ برابر سنگاپور به میدان برود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر